AYA

Als eerste willen we jullie kennis laten maken met de fantastische inzet van Nationaal AYA ‘Jong & Kanker’ Zorgnetwerk. Zij zeggen: “AYA’s (Adolescents & Young Adults) zijn jonge mensen die tussen 18 en 35 jaar voor het eerst te horen krijgen dat ze kanker hebben. Plotseling staat de wereld op z’n kop en zijn er hele normale vragen in een abnormale situatie. Denk aan vragen over de ziekte en behandeling maar ook over opleiding, werk, voeding, sport, zelfstandigheid, relaties, vruchtbaarheid en seksualiteit. Juist dan is er integrale zorg nodig die stilstaat bij wat de AYA nodig heeft tijdens en ook na kanker”.

Vaarkracht

“Op het water al je zorgen vergeten. Even een moment geen kankerpatiënt. Welkom aan boord!” Dat zegt Vaarkracht. Vandaar dat stichting LSF ook deze geweldige initiatieven wil ondersteunen. Want leven met kanker is zwaar, zeker ook voor je dierbaren. Op z’n tijd moet je er even uitbreken, ontsnappen aan de werkelijkheid en nieuwe energie opdoen.

Lieke Idsinga en Robert Rust van Stichting VaarKracht begrijpen dat uit eigen ervaring maar al te goed. Daarom organiseren zij voor kankerpatiënten en hun naasten overal in het land kosteloos onvergetelijke vaartochten.